Licensrapport

Licenslopp
Igår lördag så körde jag (Sofia) mitt 1:a licenslopp. Jag körde Veloce från spår 2, Sara hade spår 1 med Nova. Jag tyckte att jag fick ett bra spår då det var första gången jag voltade med massa hästar runtomkring. Sen var de tur att Sara hade spår 1, så hon kunde hjälpa mig om jag var lite tidig eller sen i volten. Vi gjorde 3 provstarter och i den första när vi skulle gå iväg så blev det galopp, för jag hade inte tillräckligt med stöd i tömmarna. Men i dom andra två provstarterna så gick det jätte bra och jag skötte mig bakom tömmarna. I den fjärde starten så skulle själva loppet gå, och vi kom iväg felfritt och jag körde till ledningen då Sara ville ha en rygg med en pigg Nova. Så jag ledde hela loppet, och allt gick jätte bra. Jag var jätte nöjd med Veloce. Ser fram emot nästa gång.

Trackback
RSS 2.0