Licenslopp

Idag var ingen toppendag för mig (Emma) och Tattan. Jag kände redan i värmningen att hon inte var på något bra humör, sur och framförallt reagerade hon jättestarkt när man tog lite i tömmen.

Jag fick galopp i alla voltstarterna och hade dessutom svårt att styra upp henne i spår två som jag hade och förstörde lite för spår tre. När loppet skulle gå så fick jag galopp men när jag fått ner henne till trav så försökte jag komma ikapp dom andra igen. Jag hade inte hamnat jättelångt efter men jag vågade inte riktigt släppa på henne eftersom jag var lite orolig för galopp men jag kom ikapp dom på slutet.

Verkligen inte bäste loppet från min sida men måste säga att Tattan var jätteduktig när jag fick henne att hålla traven! Bara att hoppas det går bättre nästa gång.

Emma tar hand om Tattan efter loppet
Väldigt kallt och blött denna kväll. Bild från värmningen
Trackback
RSS 2.0