Torsdag

Vilka elever vi har, dom har kämpat på i värmen hela dagen.
På förmiddagen hade jag en läkartid så jag var i stallet till 9 och berättade vad vi skulle göra under dagen. Sedan skulle Åsa komma och prata om licensen. Vilka som vill ta licens och vilka krav skolan har för att eleverna ska få möjlighet att ta licens med skolhästarna.
Det handlar mycket om eget ansvar över sitt övriga skolarbete och framtidsplaner.
Sedan kom Jenny A innan lunch och hjälpte till.

Tjejerna visiterade hästarna i sommarhagarna, fyllde på vattentunnor och sprayade insektsspray.
Sedan tömdes alla boxar inför stalltvätt.

Efter lunch var jag tillbaka och fick en fin present av eleverna.
Tack så mycket det värmer!
Blomma och kort 
Och ett ljus med fin text


Josefine och Johanna byggde ihop garderober på löpande band, nu är det bara en kvar som jag inte lyckades få ihop förut och gav upp med.

Det städades och rensades, tvättas täcken och flyttades foder och nu är allt klart inför stalltvätt.

 Idag gick våra 1or och 2or på sommarlov. Ha en fantastisk sommar så ses vi till hösten igen hungriga på nya utmaningar.

I morgon är det dax för våra 3or att ta Studenten och ge sig ut i vuxenlivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0