Måndag igen

Felicia och Ebba fixade stallet medan jag satte på QH fästen på inkörningsvagnen och det är samma vagn vi använder på Grittan.
Sedan satte vi vagn på Holly igen och det gick jätte bra. Nu ska hon köras Mån Ons Fre ett tag framöver.
Freik kommer hjälpa oss att vara Ankare å hålla linan under inkörningen.

Freik  Holly och Felicia, jag gömmer mig bakom Holly.


När vi var klara med henne körde vi Hälge, Blomman och Takida
Hälge kändes finfin och han bet Felicia i armen.... Han kanske börjar bli på G?
Takida var ruskigt pigg så Felicia fick ta rygg på hemvägen.
Blomman var en tiger enligt Ebba.
Roligt att hästarna verkar pigga och glada.
Sedan tog vi lunch.

När vi började igen körde Ebba och Felicia Lucky och Lena medan jag fixade i stallet och skrev packnings listor inför morgondagen. Mer om det senare.
Stella kom och red Santana en sväng oxå.
Sedan skulle Ebba och Felicia rida backjobb med Grittan och Joppe men Grittan är HELT VILD för dagen så hon fick helt enkelt hoppa av och leda hem galningen.
Måste hitta ett bett som hon accepterar och som inte är för skarpt. 
Joppe var så duktig idag han gick backintervallerna själv och gjorde det på ett mycket bra sätt. Han blev mer och mer taggad för varje backe.
Synd att jag inte får in mina filmer här på bloggen längre då hade ni fått sett honom in action men ni får nöja er med en bild istället. 


Marianne var och kände på Grittans tänder och det verkar vara i sin ordning.

I morgon var/är det tänkt att vi ska åka till Solvalla och köra jobb med 4hästar men nu vet vi inte om det blir av för banan där inne är inte bra pga väderomslaget. Banmästaren bad mig ringa i morgon bitti efter 07:00 och höra om det går att köra. Ringde även Sundbyholm men dom ska ha stängt i morgon och lägga om banan. Så det kanske slutar med att vi åker till Stav och kör ett jobb på deras rundbana. Tjejerna är ju så taggade så jag förstår om dom blir besvikna men det går ju inte att göra så mycket åt vädret tyvärr.

Vi håller tummarna att det blir Solvalla.

Hittat lopp åt Blomman i slutet av Februari så nu jobbar vi på så att hon är väl förberedd för det.

Finns några platser kvar till torsdagens massagekurs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0