1b

Igår onsdag hade vi 1B och YRK i stallet.
Medan 1b tog hand om stallsysslorna så fortsatte YRK med att träna på att Visa häst vid hand och linda ben.
Dom börjar bli riktigt duktiga. Om två veckor ska dom få visa för domare.

Linnea visar Västerbo Europe 
(I vanliga fall när man visar har man inte lindor men vi tränar på det oxå så dom får sitta kvar)



När stallet var klart skulle tjejerna redovisa sina hemuppgifter. Där dom skulle ta reda på info om Svenska Travprofiler. De fick en tränare eller kusk var.
Det var si och så med inlämning i tid men dom som var klara hade gjort det bra. 
Emma redovisade muntligt för hela gruppen.
Hon hade blivit tilldelad Johnny Takter.
Jag blir stolt och glad över Sveriges kuskar och tränare som i Johnnys fall ringer upp Emma och sitter och pratar med henne i 20min👍🏻

Jag satt i möte resten av morgonen men Jenny och eleverna städade och fixade i stallet och Freik skodde hästar.
Felicia K red Grittan på sin håltimme

Efter lunch körde och red vi GP.

Joppe
Lena
Fresa
Takida
Blomman
Ej med på bild Jossan och Tattan
Jag och Emma körde Hälge

Som avslutning så masserade vi vissa hästar och pysslade om dom lite extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0