Fredag

Jag var kompledig på förmiddagen så Jenny skötte stallet, hon fick hjälp av några elever med mockning och körning. 
Efter lunch var jag tillbaka och det första man möts av var det jag skrev om i tidigare inlägg. Man blir så glad. Tack!

Sedan körde jag och Jenny Lena och tog Opus på släp. 



Stella red Santana en sväng och Ebba körde Hälge sedan var alla hästar motionerade.

Treorna var i stallet och packade inför måndag då vi åker till Solvalla och kör jobb och Ida packade till i morgon lördag då hon kör sitt första licenslopp.
De putsade och friserade sina hästar oxå.


Ni ettor som vill lära er mer så går det bra att åka med på lördagar och se hur det går till när man tar licens och sela ut inför tävling. Jag sätter upp en lista i stallet med datum så skriver ni upp er där. 1plats /gång
Ni måste då vara på Berga kl 08:00 på lördags morgonen då vi åker med hästbussen från travstallet.

På måndag åker Opus med Ellen och djurvårdarelever till Kliniken för besiktning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0