3H och 3Yrk Solvalla

Tjejerna var i stallet vid 7 tiden i morse för att förbereda och fixa stallet innan vi begav oss till Solvalla med 6 hästar för att köra snabbare jobb och tjejerna får träna på rundbana.
Hästarna som var med var:
Hälge, Tattan,Takida, Blomman,Lucky och Joppe.

Hälge närmast och Tattan bakom

Tjejerna hade skrivit ett jätte bra blogginlägg om hur deras dag varit och hur hästarna kändes men tyvärr dog min telefon när de höll på så det försvann SUCK!

Så nu ska jag försöka återförklara de dom skrev.

Jag börjar med hästarna jag körde.
Började med Blomman som kändes laddad och fin tycker dock hon ska ta i lite mera men hon är förlåten då vi inte kunnat träna på hemma då underlagen har varit så dåliga under vintern och att hon blev själv där framme sista biten då utvändig häst inte orkade hänga med. Så hon blev nog lite lat oxå.
Bara jobba på så startar hon snart igen.

Tintin selar Blomman


I andra heatet körde jag Tattan som är behandlad av kiropraktorn och går nu med "vanliga" skor.
Har inte kört henne på banan tidigare men hon kändes faktiskt fin. Hon slog på en galopp när jag skulle vika ut å köra på sista biten men ställde sig snabbt. Då vet jag det till nästa gång och får helt enkelt köra bättre.

Tintin skötte om "mina" hästar och det gjorde hon jätte bra och hon skrittade av Tattan efter hennes jobb.

Frida och Lucky
Frida var nöjd med Lucky och det jag såg själv så såg han fin ut. 



Sanna och Hälge
Första gången han var på banan sedan han flyttade till oss och han skötte sig jätte bra innan och även på banan. Efter blev han ruskigt pigg och ville inte stå still alls haha.
Mera träning så blir detta bra,han travade fint men behöver mer kondis.
Sedan är han ju rätt bekväm så nästa gång får en motivationspinne följa med.


Felicia och Takida
Felicia var jätte nöjd och glad med Takida idag. Hon såg jätte fin ut i travet men saknar som dom andra lite tryck så  om hon tog detta jobb bra så går hon framåt med detta jobb.
Vi är lite rädda för hennes sköra ben bara men med lite extra kärlek så hoppas vi hon får hålla sig frisk.

Takida innan lastning på väg hem


Ebba körde Joppe
Han är så fin både i travet och psyket, nu ska vi bara få fart i kroppen igen.
Han springer bara å lallar, klipper med öronen och ser glad ut.
Vi vill att tigern kommer fram i honom på banan. 


Sammanfattar dagen som riktigt bra och rolig med fina hästar och duktiga elever.
Tack till Freik som följde med som chaufför och fick se vad vi håller på med när vi åker iväg.
Tack till Haninge hästtransporter som körde ena gänget med hästar till Solvalla. 
Snart får jag själv dra släp bakom bussen, pluggar till BE körkort det ska bli så skönt.

Emmie i YRK 3 var oxå med, hon körde inte men var med som hästskötare och gjorde det jätte bra. 
Det var lite strul med schemat och oklarheter men det löste sig till det bästa.

Nu ska ni få lite söta bilder på tjejerna OBS! Det är dom själva som fotat!!!






Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0