Lånad häst

Igår kväll kom Merri till Berga hon är ett tvåårigt kallblods sto.
Hon kommer bo hos oss tills vi hittar en ny häst.
Det är Madde som äger henne.

Hon var med på övning med treorna idag och det gick jätte bra.

Hon blev även klippt på eftermiddagen.



På fredag startar Blomman på Solvalla.
Madde kör.
Hon går i lopp 10 spår 6 bakom bilen,
Loppet går 15:40

Lite eftermiddagsgos från Felicia gör livet extra härligt. 
Lena står redo att åka till Solvalla tillsammans med Lucky och gå licenslopp ikväll.


Mera eftermiddagsgos och fix.
Här Santana
Europe.
Hans knä börjar se bra ut efter ett par dagar på penicillin efter att Opus sparkat honom.


Jag tog mig en ridtur i det fina vädret på Opus. Han rids nu tills på torsdag då vi ska till tandläkaren på Evidensia Stav och fixa hans tänder.
Kan säga att jag var svettigare än han när vi kom in. Måste nog träna lite mer.

Sanna har trimmat Tattan idag på rakan. Hon såg riktigt taggad ut.
Tattan ska följa med till Solvalla och gå ett banjobb för att se om den nya balanseringen fungerar.


Idag har vi även tvättat hästbussen ut och invändigt.

Min sambo hämtade sonen på dagis och kom förbi stallet efteråt. Han fick gå hem utan son då eleverna promt skulle ha kvar honom i stallet. Sagt och gjort dom jobbade och turades om att passa Sebastian.
Här var det dax för att fodra kraftfoder. Lättaste sättet var att han fick åka med I fodervagnen till hans stora glädje

Han hjälper till med allt i stallet.

Sopa

Borsta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0