Rolig dag

Å vad mycket roligt man hunnit med idag.
Vi (jag Jessika och Anna-Carin ridlärarna på Berga) började morgonen med att stå över fikat och istället rida.
Jenny mockade och Emmie och Felicia släppte ut hästar.
Jessika red på Eddie, Anna-Carin red Toya och jag red Opus.
Jag var på väg å fega ur då vi bestämde  i går att vi skulle hoppa.
Men jag kom inte undan då båda kom ner till mitt stall och hämtade mig.

Jag red fram å kände att han lyssnade på broms och gas och sedan mjuknade han så fint och sökte stöd i bettet.
Sedan skuttade jag kanske 10 språng och det gick bra men kanske inte så snyggt. Får jobba på det då vi bestämt att vi ska försöka rida tillsammans en gång i veckan. Jätte roligt tycker jag!

När vi var klara bad jag Anna-Carin att sitta upp och rida honom (Opus)lite och ursäkta språket  men SATAN va fin han blev.
Tack för hjälpen med min hoppning och med prinsen!

Jag satt upp på Toya en stund och dressyrade lite. Hon var riktigt trevlig.

Felicia och jag körde sedan Lucky och Lena.
Lucky kändes lite kantig så jag körde hem tidigare.
Lena var fin enligt Felicia.
Lucky dricker i duschen


Emmie och jag körde Blomman och tig Joppe på släp då det fylldes på havre i silon utanför stallet ville vi inte riskera att skrämma honom så han fick följa med bakom. Vilket han tyckte var roligt. Han försökte bita tag i Emmies luva på jackan flera gånger.

Blomman på flisen


Joppe på släp



Ebba körde motion med Tattan och skrittade Takida

Emmie och Stella körde sedan Santana och Fresa medan jag eftermiddagspysslade,lindade ben och fixade Hö.

Merri är fortfarande halt så det blir nog veterinär koll nästa vecka. Finns ingen värme,svullnad eller öm i hovarna.

Vi han inte med att tömköra Holly idag.
Hoppas vi kommer hem i tid i morgon så vi hinner göra det i morgon.

Jag och Emmie åker kl 06:30 i morgon till Lindblom med Blomman för att kolla att hon är ok.

Trevlig kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0