Nyheter

Ni kommer framöver här på bloggen kunna läsa om vad våra gamla travelever gör efter att det slutat skolan.
Hoppas ni kommer tycka att det är intressant läsning.
Vissa av er nuvarande elever kommer känna igen vissa personer då ni träffat dessa på era praktikplatser.

Först ut är Linnea Persson som jobbar hos Travtränaren Hans-Owe Sundberg.
Deras träningsanläggning Nygård ligger i Nykvarn.
Jag har varit där och hälsat på och det är en jätte fin gård.


Efter jag tog studenten på Berga 09 var jag ledig en månad och sen jobbad jag först som sommarvikarie hos Hans-Owe som senare ledde till fast anställning som jag har haft sedan oktober 2009. 
Jag gick min licenskurs när jag gick på Berga med deras hästar. Jag tog inte ut min licens förens i december 2013. Jag har nu kört 30 lopp och Hans-Owe sätter upp mig på nya styrningar hela tiden. Vilket är jätte roligt och inspirerande.
Jag har under åren haft förmånen att få ta hand om flera fina hästar den bästa än så länge är Charrua Forlan som jag har haft en fantastisk resa med. från när jag fick honom vid två årsålder till gulddivisionen och en av landets kulltoppar. 
Jag har 8 passhästar som jag tar hand om varje dag.

Bilden nedan:Linnea och Charrua Forlan
Efter segern i semifinalen till Breeders Crown. Han slutade 3a i finalen

Linnea kör lopp med Chroma Viktoria

Hur kan en dag se ut:
Måndagar och torsdagar är fortkörnings dagar om det inte är nått speciellt med nån häst som ska starta och behöver gå nån annan dag. 
Är i stallet 06:00 fortkörningsdagar och 06:30 dom andra dagarna.
Börjar med att fodra sen tempar vi och lägger på täcken om det behövs. Sen brukar jag fixa hö medans dom äter sen får dom gå ut. Är det fortkörningsdag gör Hans-Owe en lista och sätter upp på tavlan så får man planera sin dag utefter det sen. Är det vanlig dag har jag koll på själv vilka som behöver gå. Tisdagar och fredagar  har vi i regel lite lugnare och har strödagar då.onsdagar är oftast tävlingar på Solvalla

Linnea och Thaiger

Tack Linnea för att du tog dig tid att skriva om dig och ditt jobb.
Lycka till i fortsättningen med dina fina passhästar och din egna loppkörning.
💐

www.sundbergstable.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0