Tjuv jobbat

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen.
Började med att köra min älskade Opus, han var fin som vanligt dock är han i storlek 6xl eller nått just nu så han har lite att träna bort.
Madde Felicia och Sanna körde jobb med Blomman, Lena och Tattan. Dom var nöjda med hästarna.

Efter det tränade vi Europe att slappna av och inte rusa ur stallet. Sanna fick hoppa upp och av i sadeln och det enda vi begärde var att han skulle stå stilla och se lugn ut. När han gjorde det fick han gå några steg framåt och stanna igen och när vi tyckte han gjorde ett bra jobb fick han lugnt skritta ut ur stallet.
Så höll vi på i 20 min kanske och han skötte sig bra. 
När sedan våran nya instruktör (som jag ska presentera här på bloggen v33) skulle köra honom gick det super bra att släppa och köra ut.
Bara träna på så kommer det gå galant snart.

Sedan fick vi besök av min sambos två kusiner med barn.
Dom fick hjälpa till att hämta Fresa i hagen,borsta,sela och sedan köra varsit varv på flisbanan.
Våran kära älg som bor vid flisen visade oss sina fina tvillingar och sedan gick hon in i dungen igen PUH!


Blomman hadde vridit till en baksko i jobbet idag så Felicia och Sanna fick lära sig att dra av skor och det skötte dom utmärkt. 
Hovslagaren kom på eftermiddagen och skodde både rid och travhästar.


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0