Gamla elever

Då kommer nästa gamla elev att presentera.

Johanna K Karlsson heter jag och jag gick ut Berga 05/06.

Efter gymnasiet började jag jobba hos Jörgen Westholm och fick där sköta bla Super Light.
Fick då chansen att åka med Super till Frankrike under Vintermeetinget 05/06 där han startade i världens största travlopp Prix d Amerique.
När vi kom hem startade han även i Elitloppet 06  där tog han sig till Final.

Johanna och Super Light på Gotland

Efter några år hos Westholm gick jag vidare till jobb hos Troels Andersen där jobbade jag med unghästar under ett år.
Sedan började jag med egna hästar parallellt med annat jobb, vi hade mest 1åringar som vi körde in och som sedan skickades till andra tränare.

Jag har både Mont'e och kör licens.

Våren 2010 fick jag erbjudande om att jobba som instruktör på Ösby NBG och där blev jag kvar i 3,5år.
Där skötte jag träningen av travhästarna och undervisade i stallet.
Under åren på Ösby så gick jag kurserna för att bli proffstränare. Så vårvintern 2013 tog jag ut min proffslicens.

Hösten 2013 började jag jobba hos Reijo Liljendahl för att få ännu mera kunskap och inspiration.

Johanna med hästen Angelo på Julmyra


Stannade där i 1år och sedan årsskiftet 2014/2015 står jag på egna ben och har nu ca 8 hästar i träning.
En av dessa hästar vann ett mont'e lopp  så sent som i fredags på Solvalla.

Johanna kör premielopp med MT Joyce

Tack Johanna och Lycka Till med din träningsrörelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0