Visby 25/8

Jag och min lilla familj tog en 3 dagars minisemester på Gotland när Blomman ändå skulle dit och starta och jag ville inte missa loppet.
Vi åkte på måndag morgon och var framme vid 12:30 då åkte vi direkt till Visbytravet där Elin fixat boende åt oss (Tack snälla) Elin jobbade jag med när vi hade hästarna på Solvalla och nu jobbar hon som Tillförordnad travbanechef på Visbytravet.


När vi packat in oss i huset begav vi oss upp till Fårö där allas våran gamla Hästlärare Malin bor med sin man Folke och deras djur.
En hund,två hästar och höns.
Alla ni som känner Malin vet vad hon betytt för oss som haft henne. Vilken fantastisk lärare hon var!

Här har hon sprungit till morotslandet och hämtat morötter till hästarna.
Ja ni som känner henne kan ju se henne springa som hon alltid gjorde med en finurlig min på läpparna


Vi hade med en liten present.
En bild på Sören som dom fött upp och som bodde hos oss på Berga och lärde många att köra häst. Han hoppade oxå mer än gärna och fick visa vägen för ridhästarna en gång när dom skulle hoppa en soffa för ett jippofoto.
En fantastisk liten häst som vi tyvärr fick ta bort väldigt hastigt då han fick en innreblödning och hela hans urinblåsa var fylld med blod.
Stackars liten.

Vi fick en 2h lång rundtur på Fårö och upp till Fåröfyr innan vi åkte tillbaka och åt en fantastisk god middag.

Åkte sedan till banan och jag tänkte vara vaken tills Madde och Felicia kom med Blomman men jag var så trött så jag somnade ovaggad.
Men på morgonen vaknade jag och min son tidigt så vi gick ut och hälsade på Blomman och gick en morgonpromenad med henne.


Hon värmdes kl 14 och då provade Madde henne bakom bilen och det såg bra ut.
Hon startade i lopp 1 och hade spår 3 bakom bilen.



Hon gick med stängthuvudlag men det blev för mycket för henne och hon kastade sig iväg i galopp och tappade massa meter men inte diskad.
In i sista sväng så tar hon i och Madde rycker tussarna ingången till upploppet och hon svarar med en hejdundrande spurt och blir 3a efter att ha tappat så mycket i starten och legat säkert 30m bakom klungan hela vägen tills sista bortre långsidan.

Vilken kämpe hon är och det verkar som hon fått sin mammas fina löpskalle.

Det var min lilla rapport om Visbystarten nu väntar vi på Madde och Felicias.....

/Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0