Rapport från licensloppet i måndags

I måndags så körde jag och Sanna vårt andra licens lopp och den här gången var vi mycket mindre nervösa. 

Jag (Ebba) hade samma häst som förra gången, Tatata Västerbo. Vi hade voltstart och jag fick spår 1 och ledde volten och loppet, jag tyckte det var svårt för man måste hålla jämn fart och position men det blev bara bättre under provstarterna.
 Tatata var jätte fin under loppet och var inte så stark så som hon kan vara och försökte inte ens hoppa som hon kan göra ibland.
 Dom som håller licens kursen vill att man ska köra mellan 1.25 och 1.27 helst, men den här gången körde vi 1.24.7 men det gjorde inget



Jag (Sanna) körde Lena i vårt andra licenslopp och denna gång hade jag spår 3. 
Jag tycker att det var lite svårt att veta exakt när man ska vända upp eftersom man ligger lite bakom både 2 och 4. Men det gick bra.
 I de tre först starterna gick det bra men i den sista provstarten så kom hästen som låg i spår 4 över i mitt spår så jag hamnade lite efter men kom snabbt ikapp och så var de loppet som också gick bra men vi körde lite för snabbt. Denna gången tog vi inte upp någonting teoretisk utan pratade bara om provstarterna som vi precis hade kört.

Lena Way



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0