Licens


Idag körde jag (Ebba) mitt tredje licens lopp och denna gång fick vi köra andra hästar och jag fick Lena Way. Jag och Lena fick spår 3, men i våran volt var 1:an borta så det blev att 2:an fick leda volten alltså spår 1 så jag voltade som spår tre men när vi vände upp hade jag spår två. Vi körde totalt 1.25 på 2140 meter och Lena taggade på som bara den där det är upplopp när en monté tjej red om på utsidan, då gick det undan. 
Det som var svårt idag var att den som ledde volten inte höll farten och tog ut svängarna ordentligt vilket blev svart att veta vart man skulle hålla positionen men det blev bra tillslut.




Ja då har jag (sanna) precis kört mitt tredje licenslopp. Idag var jag inte lika taggad på licensen som förut utan ville helst hoppa över den eftersom jag tidigare idag blev utsparkad ur vagnen. Men bestämde mig sedan för att köra iallafall och denna gång körde jag Lucky. Jag hade spår fyra och eftersom ettan var borta så tog tvåan över i spår ett. Så de blev lite konstigt att volta då jag låg kvar i spår fyra och de inte låg någon framför mig. Men det gick bra, Lucky var väldigt fin idag och jag är så glad att jag åkte in och körde då det känns mycket bättre nu efter. Jag har även fått upp ögonen mera för Lucky och tycker att det var jätteroligt att köra han då man fick hålla tillbaka och inte som när man kör Lena då man får ligga på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0