Veckan

I måndags skrev Licenstjejerna sina prov och alla klarade det med god marginal.
GRATTIS!
Bara ett lopp kvar sedan är det bara att plocka ut licensen.
I det sista loppet kommer Bella och Malin rida Montè
 
I går torsdag hade jag en praktikant som går i 8an i från Huddinge.
På förmiddagen fxade vi först stallet och sedan fick mina elever lära ut till praktikanten hur man selar med remsele.
Efter lunch körde vi motion på flisen och då hade vi en till praktikant, Det var Erika från kontoret på Berga som ville komma ner till oss i travstallet och se vad vi pysslar med om dagarna.
Hon ville gärna följa med ut och köra så hon och jag körde Takida
 
Bra jobbat!
Är ni fler från personalen som gärna vill följa med ut på en tur så kom ner så bestämmer vi en dag som passar. Välkomna!
 
Tintin tog med Praktikanten Alexandra i sin vagn.
Ebba körde Galeja och det såg avspänt och fint ut.
Felicia H körde sin nya favorit Fashion som idag var lugn och fin.
 
 
Takida
Fashion
 

Efter övningen så var det Kadriljträning och det såg riktigt bra ut.
I år är det våra ettor som kommer rida och köra i kadriljen på Bergadagarna då våra tvåor är på praktik och hinner inte öva.
 
 
Idag Fredag så bjöd Felicia A på fika eftersom hon tuggat grusväg när Opus hoppade över en vattenpöl och hon var inte med på noterna.
Tack för fikat!
 
Sedan körde tjejerna motion med ett gäng innan lunch
Efter lunch ville Felicia K och Frida plåga sina kroppar och rida Montè så dom red GP med korta läder (dom var rätt lökiga när dom kom hem)
Sanna. Felicia A och Bella körde fort på rakan med Lena, Santana och Galeja.
Bella i trean fick köra istället för mig då jag kännt mig uppblåst idag pga graviditeten. Men jag stod vid rakan och tittade och fångade dom på bild.
 
 
 
Sanna och Lena
Lena Galeja och Santana

TREVLIG HELG!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0