Måndag

Som vanligt på måndagar så har 3H idrottsspecialicering så idag sköter jag Amanda bloggandet!
Idag körde jag fort med mina passhästar Opus och Galeja, jag fixade stallet på morgonen och sen körde jag Opus 10 intervaller på rakan i 40 tempo. Han har verkligen utvecklats och ska ha en stor klapp på halsen för det!
Opus var en riktig maskin idag och låg på som ett ånglok i värmning och öronen frammåt alla intervaller.
Det här var andra gången han går 10 intervaller och det klarar han fint, lägre puls än förra gången vilket är ett plus.
Planererna för honom är att köra några jobb inne på Solvalla och sen kvala, vilket inte känns alltför långt bort.
 
På eftermiddagen selade jag på Galeja och körde även med henne 10 intervaller i 35 tempo. Vilket var alldeles för lite då hon hade 55 i puls efter 10 min ..... Träna hårde nästa gång haha.
Hon körs för 3dje gången med gomtryckare och nu börjar det ge reslutat och man kan hålla tömmarna med pekfingret. Jätte fin och lugn idag! Väldigt nöjd med henne och planerna för Galeja är att träna på med gomtryckaren hemma och sen pröva att kvala igen. Hon är en riktig racermaskin med flera växlar så hon kan verkligen springa så vi får hålla tummarna för nästa kval så hon och jag kommer ut på banan.
 
Verkligen stolt över mina fina passhästar men fortfarande stoltast över Opus trots att Galeja är favortiten, för han tränar verkligen på med hela hjärtat och utvecklas varje dag!
 
 
Licensen fortsätter för dom andra och dom har idag bytt hästar med varandra.  Ikväll blir vår nya häst Fashion´s första licenslopp, spännande!
I övrigt har hästarna motionerats som vanligt , hästar friserats och lite stallfix.
 
Malin klipper Blommans kronränder
Petronella klipper Quintas nacke
Bella klipper Fashions kronränder
Peter som håller banorna i skick, var ute idag och sladdade rakan och Jenny A utmanade ödet!
 
 
 
 
/ Amanda A
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0