Licensloppet

Hejsan, Izabella från 3H här, tänkte rapportera några rader om licensloppet från igår då jag personligen tycker det varit ganska tyst om våra lopp ;)
Vi värmde i vanlig ordning 4 bakvarv på banan, vill säga man kör åt "fel håll" än vad man gör när loppet går. Hästarna låg på bra och var extremt fina!
Vi har bytt licenshästar och dem vi körde var:
Malin - Lena
Petronella - Quinta
My - Santana
Izabella - Fashion
Janina - Fresa
Michaela - Lucky
För mig som fick äran att köra den nya hästen Fashion var nervös ochväldigt taggad! Har endast motionskört en gång hemma så vad som väntade visste jag inte. Hade bara hört att han var en gentleman som vet vad han gör, även att han är väldigt stark.
 
Provstarterna var lite rörigt då vi totalt var 16 hästar! Mycket att hålla koll på! Allting gick bra utan några incidenter vilket tur är! När loppet väl gick så var det fullfart frammåt. Jag hade inget vidare spår då jag var i sista volten på innerspår. Men man ska inte ropa hej för farbrorn tog kommandot och seglade finfint förbi alla redan från början. Det var som sagt bara hålla i sig och styra för han skötte allt! Vilken häst! Vilket power!
Kan ju säga att jag är lagom öm i kroppen efter ha legat raklång bakåt i försök att stanna men det gick inge vidare! Dock körde inte jag mitt bästa in i mål då vi båda vart lite trötta och framförallt jag behöver lära mig hur jag ska köra honom! Men ser det som en utmaning och något att längta efter! :)
Såg tyvärr inte så mycket av de andra hästarna men av de jag såg var dem också riktigt fina och kriga långt fram i ledet!

Det är verkligen lyckokänslor man får när man kör loppen. Hästarna är guldklimpar och ger allt dem kan och är riktiga krigare in i det sista! Tycker inte det finns annat att begära av dem! Våra hästar är bäst helt enkelt :)    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0