Fredag

Solen har varit framme hela dagen och värmt oss, så skönt och hoppas den kommer vara med ofta och mycket framöver.
Ettor idag och när jag var på möte i morse så hade tjejerna redan släppt ut och börjat mocka.
På förmiddagen efter att vi var klara i stallet så tog vi en lugn vända med Lady, och Takida på Gp och Ebba och Tintin red Flisen med Fashion och Chippen.
Min fantastiska praktikant Laban körde Takida hela vägen(jag satt såklart brevid).Han tycker att det är tråkigt att hans två veckors praktik nu är över hos oss på Berga men han är välkommen tillbaka vid annat tillfälle. Jag tycker det är roligt att han valt att vara tre dagar i travstallet.
Suddig bild men här är han den nyblivne kusken Laban och Takida.(Lady visar sig från sin fina sida där bakom oxå haha)
Lady och Felicia
 

Efter lunch så tog jag och Laban en bil och Tjejerna tog varsin häst och värmde sedan 2 varv på flisen och sedan fick dom prova på att voltstarta lite.
Det gick jätte bra för att vara första gången.
Sedan joggade dom ner hästarna på Flisen igen innan dom körde hem.
Nu medan jag sitter och skriver så håller tjejerna på att ta in hästar och fixa ordning stallet så som förbereda kväll och morgon foder, samt att fodra eftermiddag.
Blir nog en och annan häst som får sig ett bad nu när dom kommer in då dom ser ut som lermonster och inte hästar......
     
          Santana Lucky och Lena
 

Hoppas alla får en fantastisk helg med mycket sol. Jag jobbar lördag och Niklas jobbar söndag i stallet med Nellan och Malin.
 
Trevlig helg!
/ Sara
 
 
                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0