2HsamN

Stallrutinerna gjordes i vanlig ordning först och medan eleverna mockade körde jag Opus på Flisen.
Om 2veckor ska dom ha teoretiskt prov i -Visa häst vid hand.
Så dom tilldelades en varsin häst och dess pass för att kunna plugga in stamm och tecken på hästarna,sedan var det frisering,flätning av pannlugg, lindning av ben och putsning som gällde. När alla var klara fick dom visa sina hästar för mig.
Hästarna fick hö ute i hagarna och sedan tog vi lunch.
 
Efter lunch körde eleverna först GP och sedan tränades det på possitionskörning på rakan.Med det menas att man ligger på ett led och den som är sist ska köra om alla andra och sedan lägga sig först i ledet och så vidare,Det är jätte bra övning inför loppkörning och licens just för att man måste vrida på nacken och kolla vart man har alla andra. öka och minska tempo, "köra häst" mm super bra övning och hästarna blir supertaggade.
Jag fotade på eftermddagen med Tuvas kamera så jag väntar med spänning på bilderna.
 
Maja red Galeja 5varv på flisen och det hade gått bra.
 
Här kommer lite bilder från förmiddagen.

 
Maja flätade Opus man

 
Fina Quinta
Takida
Agnelia lindar Fresa
Lady
Maja och Opus
 
/ Sara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0