Grabbdag

Idag har jag haft två killar på praktik i stallet.
Patrik från NP4 och Hamza från YRK.
Jätte duktiga killar som kan jobba och ta i och samtidigt är super mjuka å fina med hästarna.
 
På morgonen var det det vanliga som mockning.fylla hönät,fylla vatten i hagarna mm.
 
 
Efter lunch skulle veterinär Marianne komma och Behandla Lenas Kotor så killarna fick förbereda henne inför veterinärbesöket och även assistera vid behandlingen.
Patrik Shamponerar
Hamza tvättar benen med sprit så inget smuts finns kvar
Sedan la han bandage efter behandlingen
 
Efter det  körde vi Gp
Hamza ville rida så han red Lucky och det gick super bra.Hamza har bara ridit ute 3 ggr och aldrig travat ute men inne har han ridit mera och både galopperat och hoppat.
Nu ni tjejer......han travade hela vägen fram och tillbaka på GP utan gnäll och med ett STORT smile!
Grymt jobbat!
 
 
Patrik körde Takida och det har verkligen satt sig nu hur man kör travhäst.
Jag är grymt imponerad av dessa killar.
Patrik kommer att vara med mig i stallet nästa vecka oxå.
Hamza är välkommen tillbaka när han vill.
 
Nu önskar jag alla en Trevlig helg!
/ Sara


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0