Pucken

Var börjar man?
Du kom till jorden 26 maj 1996.
Hur kom du in i mitt och alla Berga ungars liv?
Leffe ringde mig och frågade om vi skulle åka till Solvalla och titta på en 6årig vallack som var till salu. Självklart ville jag det så vi begav oss dit.
Vi sökte upp hästen i gäststallen på Solvalla. Där stod du på gången efter värmningen och såg så snäll ut, Leffe frågade mig efter en stund om han tyckte vi skulle köpa hästen innan eller efter loppet? Jag fick en känsla direkt att detta var en häst för oss och framförallt det var en Leffe häst! Leffe har en förkärlek till stora hästar hihi.
Vi bestämde att vi köper honom innan loppet så tränaren ringde ägaren direkt och frågade om han tog vårat bud och om vi fick köpa hästen innan loppet. Det var några nervösa minuter men allt gick våran väg 😃
Tyvärr blev han precis utanför pengar i loppet.
Dagen efter kom han hem till Berga där du skulle finnas tills dagens datum.



Du Ingen Ispuck har funnits i våra liv sedan 2002 och du har varit en riktig gentleman i alla lägen såsom kompis till först Steve som var en Pain in the as men du behöll lugnet och ni blev oskiljaktiga. När han lämnade in pga en gaffelbands skada så kom Calle in i ditt liv och samma där han lämnade in allt för tidigt när han fick bakbenet avsparkat i hagen av annan häst och du blev av med ännu en bästa vän,men du höll huvudet högt och vi hittade en vän åt dig .Jalle och han har varit vid din sida sedan dess och in i det sista kommer ni finnas vid varandras sida ❤️

Pucken har gått som skolhäst,starthäst och licenshäst i både monte och sulky. Han har defilerat lopp på Solvalla för monteklubben, han har snällt kört runt barn på olika aktiviteter mm.


Jag vet inte vad mer man kan skriva om denna underbara älskade häst som alltid ställt upp för alla. Det jag vill avsluta med är att jag och många med mig kommer sakna dig så hjärtat blöder och är oerhört tacksam för allt jag fått varit med om med dig❤️

Älskar dig Pucken
Vila i Frid
Ingen Ispuck 1996 05 26-2013 11 18



Kommentarer
Postat av: Amanda -- mamma & gravid

Vila i frid finaste pojkarna <3

2013-11-26 @ 18:47:57
URL: http://amzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0