Onsdag

Ettorna har haft sin sista övning idag innan dom väljer inriktning i morgon. Spännande!
Ni har varit jätte duktiga och ni lär er snabbt och ni jobbar som ett team tillsammans det är roligt att se.

Det har varit utvecklingssamtal idag för alla elever så vi fick dela upp övningen så att några körde på morgonen och några på eftermiddagen. Dom som inte körde fixade i stallet.
Jag fick byta häst med Victoria då Lady var jätte halt. Så Malin i trean fick ta över och köra med eleverna så jag kunde skritta hem med Lady.
När jag kom hem kollade vi igenom henne och det visade sig att hon fått in 2 stenar under sulan. Skönt att det inte var nått värre! Efter vi tagit bort stenarna så var hon ohalt igen.

När vi höll på och fodrade hästarna så fick jag ett sms från Linnea som vi köpt häst av. Hon undrade om hon kunde komma med hästen idag vid 17 tiden och det gick ju såklart bra.Så idag kommer alltså Be Lucky E.S hit, han är en 5 årig valack.
Hoppas han kommer trivas hos oss på Berga.

På tal om ny häst.... Verkar som nån liten ren smugit sig in i stallet 
Stallkatterna Elsa och Ebba har klagat lite på att dom är med för lite på bild i bloggen så jag lovade dom att jag skulle bättra mig på det planet.
Nöjda nu tjejer?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0