Veckan som gått

Förlåt för dålig uppdatering men har haft fullt upp.

Måndag: Våran unghingst (ridhäst) skulle kastreras efter lunch så vi halmade upp box åt honom och hans kompisar. HH3 var med och tittade och alla tjejerna klarade det galant inga svimningar hihi
Allt gick som det skulle och veterinär Ewa berättade hela tiden vad hon gjorde och vad hon skulle göra näst.
Han mår bra nu efteråt och vi hoppas han slipper några komplikationer.

Tisdag: Start på Sundbyholm med Jagette lopp 10 spår 15
Resan dit gick bra förutom att jag tappade min plånbok på marken på en mack i Eskilstuna men när jag kom på det och Niklas körde mig tillbaka till macken så hittade vi den liggandes på marken där vi stått med hästbussen Puh.
Elin värmde Jaggan fyra bakvarv och hon såg mjuk och smidig ut och väldigt taggad.
Hon fick en bra position rygg ledaren och det såg bra ut men hon slutade 4a på en dålig tid 18:6. Men hon såg fin ut och rör sig bra. Hans-Owe tyckte hon var riktigt fin i kroppen men han saknade det där lilla sista gnistan men det är väl det som varit hennes problem även hos andra tränare. Nu måste vi försöka få henne att tända till och ge gärnet sista biten.

Torsdag: Alla elever hade utvecklings samtal idag så vi hade inga övningar men det hindrar inte traveleverna från att vara i stallet och träna häst och sig själva. Det var så många som ville hjälpa till så vi skrev upp alla hästar på tavlan så fick eleverna skriva sina namn efter de hästar de ville köra/rida.
Alla hästar fick röra på sig och jag och Niklas han göra andra sysslor.
Tack för all hjälp och glad stämning i stallet och härligt att se viljan att utvecklas!
Härligt tjejer!

Fredag: Vi ska få Jagette starkare i ryggen så vi tömkörde henne i ridhuset och försökte lösgöra henne i sidorna och få henne att sänka nacken. Hon tyckte det var jätte jobbigt och blev lite tjurig på mig men sen tyckte hon nog det var ganska skönt och jobbade på bra. När vi kom upp till stallet igen så morots stretchade Niklas henne. Hennes vänster sida är kortare så hon har väldigt jobbigt att sträcka ut den sidan. Men det ska vi försöka hjälpa henne med.
Niklas körde Blomman och hon är sååå fin.
Vi har inte kunnat/velat köra henne denna vecka då det är fullt ös på skogsmaskiner överallt så vi har inte vågat riskera att det skulle hända nått.

På måndag ska Mumin börja skritta i vagn igen efter hans senskada. Oj jag blir så känslosam när jag tänker på det trodde ju att det var kört för hans del när han fick skadan men nu fyra månader senare så får han börja skritta i vagn igen. Det betyder inte att han kommer läka helt eller att det brister igen men vi ska skritta fram till sommaren och sedan ska vi ultraljuda igen och se hur det ser ut. Så vi får hoppas det ser bra ut då så vi får börja jogga lite smått och gå lungt vidare och se hur han mår.
Vi kommer fortsätta att köra Biolight och vara väldigt uppmärksamma på hur benet ser ut varje dag.

Måndag kväll är det licenslopp igen och nu ska Elin börja med sin Mont'e licens. Jag ska köra med i licensloppet med Jagette.

Trevlig helg!
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0