Licenslopp

Jagette: Stark som en oxe i värmningen sen var jag inte med dom två första provstarterna utan kom in till näst sista och då var hon fin sen när den riktiga starten skulle gå så frös hon fast i volten och var puckad... Visade sig att hon lagt tungan över bettet men sen så gick hon jätte bra i loppet, låg rygg ledaren hela vägen med fulla linor.

Takida: strålande bra, så riktigt fin ut!!!
Stort plus på henne!

Pucken: Såg bra ut han oxå han kämpar på som vanligt. Han går mycket bättre med helstängt.

Mona: Snäll i voltningen men i loppet gjorde hon ingenting såg riktigt tråkig ut men hon är inte tränad som dom andra så hon är ursäktad.

Lady: hoppa i första sväng sedan ville hon ingenting!!! Vi ska ta blodprov på henne och kolla så hon inte är sjuk är hon inte det så struntar vi i Mont'e för henne,verkar inte vara hennes grej.

Victoria var ju med och var Hästskötare till mig och hon var jätte duktig. Första gången på Solvalla. Hon selade ut till värmningen och sedan till loppet.
Efter loppet ville jag springa ner och titta på Mont'eloppet så jag lämnade Victoria i stallet med Jagette och sa vad hon skulle göra och det fixade hon plättlätt. Bra jobbat!
Peters tjej Jenny fanns till hands om hon behövde hjälp såklart och hon kunde ringa mig om det var nått oxå. Men hon klarade sig galant helt själv.
Selade av, täckade när hon väntade på dusch, duscha och sedan gick ut och gick med henne. Jag är stolt! Vilka framsteg.

Ska försöka få någon av tjejerna att gästblogga om loppet i morgon.

Trevlig kväll!
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0