Måndag

Idag hade vi inga övningar på förmiddagen så vi var först runt och kollade till hästarna  i sommarhagarna då en granne var orolig att någon varit och gjort nått med hästarna inatt då hon vaknat kl 02:00 av att en bil åkte mot sommarhagen och sedan åkte tillbaka efter 15 min.
Det är hemskt att man inte kan få vara lugn ens när dom går på bete för att det finns idioter som åker omkring och skär hästar.
Alla mådde bra i alla fall.
Efter det tog vi en snabb fika och sedan gick vi upp och fortsatte bygga om i stallet.
Idag har vi lyft taket för att få in ett galler och satt i planken i frontväggarna.Sedan ska det upp lite nya balkar och dörrar mm kommer bli kanon när det är klart.
 
Efter lunch så hade jag Sandra från NP4 och vi tog en mysig och varm skrittur med Jagette och Mumin runt flisen.När vi kört/ridit klart släppte vi ut Wilma och Blomman i en ny hage med MASSA gräs.Dom går nu i den närmast bron sedan tänkte jag att dom ska få gå i hagen mitt emot ridbanan i helgen där det finns en mysig skog att gå upp i.
Turturduvorna Mumin och Jagette fick oxå byta hage idag till den nedanför halmförrådet
.
Vilket väder vi haft idag olidligt varm men nu verkar det som att det blir sämre igen. Undrar om det kommer bli åska? Hoppas inte!
 
I morgon har vi övning hela dagen först med 1HA och efter lunch med 2HN
 
Trevlig kväll!
/ Sara
 
Bilden: Snyggingen Quinta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0