Måndag

Tre nya sommarjobbare idag Johanna Jenny och Emelie plus Ulrika som jobbat en vecka redan och Tuva som tar igen praktik i två veckor.

Ridhästarna ska igång nu efter sommar ledighet så Jenny Johanna och Emelie tar hand om det.
Dom han med att skritta alla på flisen, tre busfrön börjar vi med longering på så dom inte kryper ur skinnen ute. Säkerheten först!

Jag Ulrika och Tuva hann med alla travhästar oxå.
Tuva har idag börjat galopp träna Opus och det tyckte han var roligt. Nu ska hans tjockis mage bort!
Ulrika som inte är så van med travisar är nu hur duktig som helst och selar rider/ kör hästarna helt själv.
Bra jobbat på bara en vecka.

Freek började jobba idag så han har skott några travhästar och slagit på lite tappskor på ridhästar. I morgon fortsätter han att sko travarna.
Blomman ska skos på morgonen och sedan ska jag sätta igång henne igen. Har tyvärr inte hunnit pga allt som hänt förra veckan.

Det har varit skönt att det varit fullt upp idag då min älskade moster gick bort igår kväll och jag följde med min mamma till sjukhuset för att säga Hej då till henne.
Jag har aldrig sett en avliden person förut och var lite nervös för det men det var så fint och rofyllt.
Vila i frid Lillemor <3

Ta hand om varandra!
Kram Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0