Fullt ös

Vilka tjejer man jobbar med!!!! Det går av bara farten här i stallarna, det rids och det körs, hästar in hästar ut.
Jag är imponerad av deras arbetsvilja
och glada humör.
Så jag tänkte att jag skulle göra dom ännu gladare och åkte och köpte fika kakor,bullar, godis och läsk.
På eftermiddagen när jag var ute och harvade banorna så tog tjejerna fika paus och när jag kom tillbaka så tänkte jag att nu ska jag ta mig en kaka. Jo hej ni det kunde jag ju glömma då dom tryckt i sig ALLTING hahahaha men det var dom värda!
Det fnissades ganska ordentligt från fem proppmätta magar när jag stack ner handen i de olika påsarna och burkarna utan att finna nånting.

Blomman Blomman Blomman denna fantastiska lilla häst eller så liten är hon ju inte längre för idag har hon gått ur sina bäbisskor och har nu vuxen storlek 1or.
Tänkte att jag ska mäta henne i morgon och se hur mycket hon vuxit sen sist. Hon har breddat sig i kroppen oxå och ser nu mer ut som en häst.
Körde henne idag i rygg på Tuva och Chippen men det hade inte behövts då hon var ännu finare än vanligt. Fick säga till Tuva att öka farten lite eftersom Blomman tyckte det gick för sakta.

Nu kom det efterlängtade regnet hoppas bara att det kommer måttliga mängder så det hinner tas upp i marken och inte orsaka problem för skörd mm.

Imorgon är det dax för mig att gipsa om Domingos hov och sedan vänta fem dagar till innan återbesök på kliniken och då kanske få på sko igen om allt ser bra ut.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0