Tisdag

Idag är jag själv i stallet men jag fick hjälp av ridtjejerna med stallet på morgonen Tack! Sedan körde jag Blomman på Flisen  och det gick jätte bra, Vi  är så imponerade över hur cool hon är i alla situationer, hon måste vara så trygg i sig själv. Hon är en fantastisk häst och hoppas hon har fart och vilja oxå så hon får visa sig på banorna framöver men framför allt hoppas vi att hennes gamla skada håller sig borta för all framtid!
 
Nu på eftermiddagen tyckte jag det var dax för Leffe att lufta sig lite och komma ner till stallet och utföra lite hederligt kroppsarbete hihi.
Jag behövde hjälp med att böja igenom tre hästar för att se att dom var friska och krya. 
Jagette och Lady ville jag kolla efter deras lopp i onsdags och Quinta för han rör sig lite konstigt,jag tror att han springer och spänner sig när det är lite halt och han travar sämre med brodd men på honom hittade vi ingenting.
Lady var det inga problem med och lika så Jagette dock ska vi kolla Jagette i munnen igen och se om det finns nått vasst kvar, denna gång kommer hon drogas så att jag och veterinär Marianne slipper fara omkring som vantar hahaha.Tänderna ska vi kolla på Fredag kl 12:30
 
Ska även boka en ny tid åt Pucken och hans öga på kliniken i nästa vecka så dom kan ta prov ifrån hans blåsor i ögat.Hans medicin tar slut i morgon men blåsorna finns fortfarande kvar och han är irriterad i ögat.
 
 
Blomman och Wilma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0