Jan. 28, 2013

Herregud va fort veckorna går tycker inte ni det oxå? Men det positiva är ju att vi måste ha roligt eftersom tiden går så fort.
Idag så började vi med möte som vanligt på måndagar.
Sedan åkte vi och hämtade ut salva till Takida efter det körde jag och Niklas Lady och Jagette först tre varv på flisen och sedan fick dom sträcka ut ordentligt på GP fram och tillbaka.
Det är ganska roligt med dom där två Jaggan går bäst framme och Lady går bäst i rygg det märks så tydligt. Jaggan blir sur å lätt i rumpan i ryggar och Lady koncentrerar sig inte när hon går först men byter man så får man ordentligt tryck i båda hästarna. Vi skratta gott åt dom idag.
Efter lunch så hade vi ettor och vi körde precis som vi gjorde i morse.
Niklas fick hålla i sig ordentligt bakom en pigg liten Santana Hahaha
Ellen körde Yoggi
Enya körde Takida
Cecilia körde Mona
Emilia körde Chippen

Malin och Ida kom ner och red Fresa och Ödla GP rundan.

När vi var klara så åkte jag och köpte kattmat och dom andra skulle longera Opus men ridhuset var upptaget så vi fick vänta tills dom var klara.
När jag kom tillbaka gick vi ner och longerade. Han fick trava igång ordentligt och sedan jobbade jag honom mycket i galopp i båda varven för att jobba bort "HÖ"magen hahaha Efter en stund satte vi upp ett litet sockerbits hinder som han fick skutta över ett par gånger, först förstod han inte vad han skulle göra men sedan hoppade han för glatta livet.
Hoppas att jag får några bilder av Emilia så ska jag lägga upp dom här sedan så ni får se när han hoppade.

I morgon har jag 2HH hela dagen

Onsdag är det vinter friluftsdag för alla på skolan, vissa åker till Kungsberget och åker skidor andra pimplar åker skridskor eller tar en härlig promenad. Om det är någon som vill komma och rida och köra efter sin aktivitet så går det bra men då vill vi se ett intyg från ansvarig lärare på att ni genomfört friluftsdagen.

På torsdag åker jag och Niklas iväg kl 11 med Pucken igen och kollar hans öga då denna medicinering inte heller hjälpt tyvärr. Får se om det blir provtagning av "blåsorna" eller vad veterinären hittar på.Hoppas dom kan hitta en lösning på problemet. Förutom ögat så är Pucken pigg och glad som vanligt.

På Fredag är det öppet hus.

Stallkatten Ebba blev lycklig när vi fyllde på deras fodertunna och åt direkt ur.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0