Fredag

Förmiddagen bestod av stallskötsel och sedan grundlig persedelvård då det va busväder ute.
Eleverna fick plocka isär selarna i molekyler sedan smörja och efter det sätta ihop selarna igen.

Å jag höll på att krypa ur skinnet idag....
Niklas och jag städar och hänger tvätt i torkrummet och stallkatten Ebba är där inne med oss så jag hukar mig och klappar lite på henne sen studsar hon in bakom ett täcke som ligger på golvet och jag sa till Niklas - jag lovar att hon har en mus där! Och vips så kastar hon sig fram och tar musen och ni som känner mig vet hur livrädd jag är för möss. Jag sprang snabbare än Usain Bolt genom stallet och Ebba efter med musen i munnen blääää. Efter en stund kommer hon tillbaka HUR stolt som helst!
Duktiga stallkatter vi har.

Efter lunch var det dax för hästarna att röra på sig. Niklas och eleverna körde först GP och sedan på rakan. Hästarna såg fina ut från sidan så nu håller vi tummarna att det går bra på onsdag när vi ska starta och kvala två hästar på Solvalla.

Jobbar jour i stallarna i helgen

Hoppas ni får en trevlig helg!
/ Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0