Onsdag

Idag var det anmälningar till Sundbyholms tävlingar på tisdag och vi anmälde Lady och Santana.
Lady ska gå ett punkt 21 lopp,tyvärr kunde inte Sara Hansén i 3HH köra på tisdag så proffskusken Claes Sjöström kör i stället.
Santana ska gå ett Mont'e lopp och det är Amanda Appelbro i 2HH som rider.
Såg att det var en till häst anmäld som Caroline Hellström i 3HJ skulle ha ridit men den kom tyvärr inte med i loppet. Jätte roligt att våra elever syns på banorna och idag fick jag reda på att ytterligare en elev Elin Haglind har fått klart med sponsor så snart ser vi henne oxå i vagnen.
Härligt tjejer kör och rid så det ryker!

Idag hade vi 3HN tyvärr med dålig uppslutning men Carolina var med oss hela dagen och sedan har det varit nere andra elever och motionerat hästar idag.
Vi började med stallfix och sedan körde jag Quinta, Niklas körde Blomman och Carolina red Jagette. Vi tog bara ett varv på flisen eftersom Blomman var med, hon är lika glad varje gång hon körs.
Efter lunch körde vi Lady Ödla och Mona.
Jag körde Ödla och som ni vet är hon lite bakskygg så efter vi värmt två varv på flisen och vi gav oss ut på rakan så blev Ödla väldigt rädd när det for upp snökokker på vagnets stänkskydd så jag valde att avbryta och fortsatte två varv till på flisen.
Niklas körde några intervaller med Lady eftersom hon skulle gått ett ordentligt jobb igår men blev för stark för eleven som red så fick hon gå idag istället och han var riktigt nöjd med henne. Hoppas hon kan visa hur fin hon är på banan på tisdag oxå.
Mona gick med i intervallerna hon oxå.
När vi var klara fortsatte Niklas och Carolina att fixa i stallet och jag körde ner med traktor på flisen och packade snö.
Sedan kom stalltjänsten och tog hand om pållarna och gav dom välförtjänt mat.

Ny dag nya tag i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0