Licenslopp

Ikväll är det Licenslopp igen och Johanna ska testa Lady i montè det ska bli spännande.
Amanda kör Jagette och Columbine är tillbaka från sjukdom och rider Pucken.
My är hemma i Boden under sportlovet så hon rider inte ikväll.
 
Idag kommer Jenny A och hennes dotter Cornelia hit och hjälper mig med hästarna.Cornelia brukar komma och hjälpa mig på loven,hon är 11år och en riktig hästtjej,när jag står och mockar hör man nån som stånkar å har sig då kommer hon dragandes på en spånbal genom stallet,man får vara försiktig för hon är inte rädd för att ta i den lilla damen så man får hejda henne ibland hon ska ju hålla några år till.
Hon rider i vanliga fall på Tungelsta ridskola en dag i veckan i "normal" grupp och varannan fredag i en ren hoppgrupp.
Favorit hästen här på Berga är Fresa.
Fresa beter sig inte som hon gör mot Cornelia med någon annan,det är bara när Cornelia kommer till hagen och ropar på henne som hon gnäggar tex.
 
Första gången dom träffades var när vi precis hade fått hem Fresa och hon var då mycket rädd om sina ben.
Jag och Jenny stod och pratade i boxdörren och märker inte när lilla Cornelia smyger in i boxen och kramar Fresas framben och Jenny och Jag sätter andan i halsen,men vad gör Fresa? jo hon lägger bara sitt huvud på Cornelias rygg och gosar.Sedan dess har dom varit oskiljaktiga.
Låter kanske lite överdrivet men man måste se dessa två tillsammans för att förstå hur mycket dom tycker om varandra.
Jag och Jenny brukar fälla en och annan tår när dom där två håller på för dom är så underbara med varandra.
När hon är med i stallet är det hjälm på huvet och säkerhetsväst som gäller vid all hantering av hästarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0