1HB

Samma glada gäng tjejer idag som igår och idag efter lunch körde vi först GP och sedan begav vi oss ut på rakbanan för att träna på att byta positioner med varandra. 

Detta går till så här:

*Alla ligger på ett led.
*Den som ligger sist kör ut åt höger och kör om alla i ledet.
*Sedan kör man in framför den som ligger först i ledet och tar upp till joggtempo igen.
I denna övning lär sig eleverna många saker på en gång.
*Veta vart man har framförvarande
 *vart man har sin häst framben
*Vika ut sin häst försiktigt
*Öka farten
*Vrida på huvudet och köra in framför en annan häst utan att störa detta ekipage.
*ta upp till lägre tempo utan att störa bakomvarande ekipage.
När man ligger i fältet och blir omkörd måste man vara vaksam på sin häst som förhoppningsvis vill svara den häst som kommer och kör om.
Denna övning brukar hästarna tycka är jätte rolig så man får hålla i hatten då dom brukar bli riktigt taggade.
Tjejerna klarade det här jätte bra.

Efter att eleverna tagit helg så kom våran veterinär Marianne hit och vaccinerade hästarna mot influensa och stelkramp.

Idag har jag skrivit provet för Tränarlicensen så om jag nu klarade det så får jag stå som tränare på hästar och även fortsätta köra lopp (som jag inte gjort på länge)Bara  hålla tummarna att man fixade provet.

I morgon jobbar jag i stallarna tillsammans med Tuva och Lene,senare på dagen är det "prova på" dag och det var ganska många anmälda det är riktigt roligt att så många vill komma till oss och se hur vi har det och träffa våra fantastiska hästar.
På söndag jobbar Niklas åt mig då jag ska på utställning med min ena hund.

Trevlig helg !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0