Fredag

Så var det fredag igen....
På förmiddagen gick ett par hästar fort och tjejerna i ridstallet fortsatte med igångsättningen av ridhästarna.
Jag ränsade ogräs utanför elevstallarna.
Efter lunch så släppte vi ut alla hästar i sommarhagarna igen. Under veckorna har vi hästarna i närheten så vi ska hinna med att motionera dom.
Domingo fick oxå gå med ut igen efter 5veckor inne och mindre hage pga sin hovböld, han blev jätte glad och han och Olle ställde sig direkt och kliade varandra.Hur gulligt var inte det då?
Sedan var det bara att vandra ner med travhästarna oxå.

När det var klart var det mockning och tillsnyggning av stallarna och ogräs plockning som gällde.

Nästa vecka är det bara tre sommarjobbare kvar så dom kommer fortsätta med ridhästarna och Tuva är så snäll så hon kommer och hjälper mig med travhästarna även fast hon nu slutat jobba.

Min jobbtelefon är trasig så jag var och köpte en ny idag men var tvungen att beställa ett nytt micro simkort och det kommer i början på nästa vecka. Så tills det kommer går det ej att kontakta mig på jobb numret.

Ha en trevlig helg och några av er träffar jag på måndag och sen ser jag fram emot att få träffa er nya ettor som börjar på onsdag.

Ta hand om varandra!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0