Vår i luften

Äntligen börjar snön töa bort ordentligt och man kan börja snygga till runt stallarna.
Så idag har jag krattat runt Travstallet och elevstallarna. Fick hjälp av Kelly att köra bort lite snöhögar så det ska försvinna lite fortare. Tack Kelly!
Har även hunnit tvätta och städa lite inne oxå då Malin Bella och Johanna har motionerat hästar hela veckan och även i morgon när jag är ledig.
Freek håller denna vecka på att sko om travhästarna och nu är det bara fem kvar.

Skogsgrabbarna som håller på att avverka har idag börjat flisa allt som dom lagt upp vid rakan så jag hoppas dom hinner få undan det tills på måndag när treorna har sina avslutande trav veckor. Jag har två elever åt gången hela dagarna i två veckor sedan byter vi och två nya kommer.
Dom kommer få 6 egna passhästar som dom ska göra tränings scheman åt och träna och sköta.

Idag har jag haft besök av två gamla elever Erika och Emelie som gick ut för tre år sedan. Emelie hade med sig sin söta lilla fyra månaders bebis.

Hade även besök av våran Skolsköterska Ingela som var och hälsade på med sina två barnbarn. Dom fick borsta och gosa med Surfinia och sedan gick vi ner till ridhuset där Malin red Mona och då fick dom prova att rida några varv på henne och lyckan var total.

Bilder nedan:
Ebba håller koll att jag sköter mitt jobb och det är fler som njuter av det fina vädret.
Malin och Johanna gör ordning hästar för motions ridning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0