Licenslopp

Kvällen började med förberedande fystest för Mont'e tjejerna. Dom löpte 3km på banan och sedan lite styrka så nu vet dom vart dom ligger i kondition och styrka så det är bara att träna på.

Jag körde Quinta igen och i värmningen var han en tiger, riktigt pigg med spetsade öron. Han har slutat att springa och bryta å ha sig i värmningen nu.
I loppet hade vi spår 1 och ledde volten han gick bra i alla starter. I loppet gick det 21-22 hela vägen och han kändes bra, tappade lite i traven på upploppet men inget att klaga på och han höll sig i trav. 3a i mål och jag är jätte nöjd med honom.
För montetjejerna gick det oxå bra jag såg ju tyvärr inte dom andra eftersom vi körde och red i samma lopp och dom låg i rygg på mig men Chippen kom på upploppet och såg riktigt fin ut.

Malin Andersson var med och hjälpte till och fotade hästarna i loppet så bilder kommer i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0