Torsdag

Idag har vi haft ettor hela dagen. Jag och Niklas delade upp dom i två gäng å körde selning och utrustning sedan fick grupperna berätta för varandra vad dom utrustat hästarna med och säga vad det heter och vad det är till för. Alla är super duktiga och lär sig fort. Efter lunch så körde eleverna rockard, Niklas låg först med Zebb och sedan var det 7 ekipage till jag låg längst bak med Mumin och Leo. När vi tvättat hästar och smörjt alla selar så fick eleverna sluta för dagen och Jag och Niklas tog in Blomman och tömkörde henne förbi kontoret,ner för backen,ut på rakan förbi fotbollsplanen och upp mellan grisarna och ridhästhagarna.
Niklas körde och jag gick brevid. Hon skötte sig jätte bra hon är så cool, hon stanna två gånger och tittade lite och skrek efter Wilma men annars flöt det på bra. Nere vid rakan höll dom på att pressa halm men hon brydde sig inte :)
I morgon bitti tänkte jag köra ut tidigt med Opus och kolla hur han känns nu efter lite vila då hans sulor varit så tunna.
Fredag i morgon och 3HH hela dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0