Ridning/ körning grundkurs med 1or

Haft ett helt gäng (10st) ettor idag på morgonen gick vi igenom selning och utrustning och sedan fick dom sela och utrusta hästarna med div saker. Efter lunch var det dax för premiär turen. Vi var 6 ekipage ut och det gick jätte bra kanon duktiga tjejer.
Niklas Wennerholm (gammal elev) jobbar med mig i stallet när jag har ettorna vilket är jätte skönt. Han började idag och kommer igen på torsdag :) Niklas jobbar annars på sina föräldrars företag och även i starten på Solvalla när det är tävlingar.
Jätte trevlig och lugn kille som är duktig med hästar och människor.
När övningarna var slut körde jag och Philip Surfinia och Amanda sin nya häst Chinas Elit.
Philip kommer nog ha träningsvärk i armarna ett par dagar nu när han fått kört riktig häst!!!
Jag fick prova köra sista varvet med China och hon var riktigt trevlig, hoppas Amanda får fart på henne och kan komma ut och tävla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0