Blir plågad av 3HH

På morgon mockade vi hela stallet sedan så la vi på Wilma sele och satte på huvudlaget för första gången och sedan tog vi en promenad med henne. Efter det var det Blommans tur henne tömkörde vi i ridhuset och travade båda skötte sig jätte bra.

Wilma

Efter lunch tog vi in alla hästar och gav dom mat sedan hade jag tänkt att vi skulle ut och köra men mina kära elever ville inte ut i regnet.Så jag sa åt dom att göra ordning Opus så kör jag så får ni frisera hästar mm....Jag går och hämtar batterier till öron klippen och när jag kommer tillbaka har dom SADLAT Opus!!!!
Så det var ju bara att rida men inte vart JAG ville utan på ridbanan plågad av mina elever.
Först blev det lite Dressyr sedan lite skutt över ett kryss 2 ggr och inte nog med det så skulle jag sedan korta upp lädrena till Montèläder och ha ett par tunna handska mellan knäna och sadeln så jag skulle knipa med knäna  ....jo tack! men det var ju bara att bjuda på sig själv å bita ihop.
Opus fatta inte att han skulle gå fram utan skänkel hahhahaha men sen fick jag fart på han och travade runt påhejad av Emma Julia och Sara jag kommer inte kunna gå i morgon!
Varför dom kom på den briljanta iden var för att jag plågade dom här om dagen på lilla ridbanan.....OOOPS!
Bilder
 
 
 
 
 
TREVLIG HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0