Regn regn å åter regn....

Ja jag har varit dålig på uppdatering av bloggen en par dagar fy på mig!
Men nu kör vi.

Mumins status är oförändrad vi väntar på att svullnaden ska gå ner.

I fredags körde jag och Niklas jobb med Jagette och Santana.
Niklas tyckte Jagette kändes bra och låg fint i handen, jag som såg henne från sidan var oxå nöjd med vad jag såg :)
Santana kändes som vanligt.
Han kvalar i Mont'e i morgon på Solvalla med Amanda Appelbro i sadeln.
Philip motionerade han idag och allt kändes bra sa han.
Vi letar lopp åt Jagette oxå.

De hästar som varit lite snoriga är ok igen vilket är jätte skönt

Igår var det näst sista licensloppet, Caroline red Chippen och Elin körde Lady. Dom skrev även teori provet igår spännande å se hur det gick på måndag.
Opus får gå med in på måndag och se sig omkring på banan igen.
På övningen i går eftermiddag körde vi på rakan.
Columbine körde Mona
Maja körde Takida
Johanna red Yoggi
Jag körde Jagette
Elin och Caroline fixade sina licens hästar.
Vi värmde GP och sedan blev det 8 intervaller i 30 tempo och hästarna såg fina ut och tjejerna körde och red riktigt stiligt :)

I morgon blir det som sagt Solvalla på eftermiddagen men innan dess blir det övning för och eftermiddag.

På torsdag är det Friends dag på skolan. Alla umgås och gör massa roliga lekar och tävlingar som sedan avslutas på kvällen med att skaka rumpa i maskinhallen till inhyrd DJ.

Vi i hästgruppen och Robban (vaktmästaren)åker någon gång under dagen och fixar med våran monter på Horse Show.
Jag kommer stå i montern på Fredag förmiddag mellan 10-15 med Columbine och Viktoria och på söndag eftermiddag med Gunilla och två elever som jag inte vet vilka det blir än så länge.
Hoppas vi ses där!

Nu håller vi tummarna allihopa att det slutar regna, det kan få bli kallt och snöa istället så vi och hästarna slipper all lera över allt.

Trevlig kväll!
Sara

Bilden nedan:
Travstallets katter Elsa och Ebba på sin favorit plats uppe på tvättmaskinen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0