Monter bygge

Kom ut på morgonen och det är vitt på backen JIPPI hoppas det blir kallt nu bara så vi får mer snö och att det får ligga kvar.
Jag vill kunna ploga upp på massa åkrar så vi får härliga snö banor att köra på.

Niklas och jag började mocka stallet på morgonen efter fikat men sedan blev jag tvungen att springa iväg på ett möte så stackars Niklas fick jobba på som bara den!
Niklas du är grym det är så skönt att jobba med dig du är så bra med eleverna, lugn å fin med hästarna,ser vad som behöver fixas i stallet och framförallt är du riktigt rolig att jobba med TACK!
Vi var lite busiga och detta är mot mina principer men Mumin har box vila och jag tyckte så synd om honom så han fick vara lös i stallet medan jag mockade hans box. Han ställde sig och tittade ut lilla hjärtat sedan gick han in i Takidas box och rullade sig och väntade på att jag skulle bädda klart i hans egna hem <3

Freek har jobbat på med vinter skoning av alla travhästar denna vecka och i morgon blir han klar så på måndag är det bara Blomman och Wilma kvar.

Vid 11:30 åkte vi in till Horse Show jag Gunilla Caroline Robban och Fredrik och började montera upp våran monter.
Ni hittar oss i monter A42.
Glömde lite saker hemma så det tar jag med mig in i morgon när jag åker in.
Jag står där mellan 10-15 tillsammans med Columbine och Victoria.

När jag kom hem därifrån så la jag om Mumins ben medan Niklas hjälpte mig att fixa ett bildspel på datorn, Sedan fixade jag Santanas skav i karlederna, det såg rätt okey ut faktiskt och han verkar inte ha ont.

Det var ju som sagt Friends dag idag på skolan och en station var i Travstallet. Dom skulle leta efter glaskulor i hinkar med diverse slibbigt innehåll (dock ej farliga eller illaluktande saker)
Jag hade inte tid att vara med och leka denna gång tyvärr annars brukar jag ta mig tid att vara med, det är roligt att umgås med eleverna på annat sätt ibland än bara i stallet och på övningar.

Niklas jobbar i stallet i morgon när jag är borta på Horse Show så har ni inget för er så gå och snacka lite med honom eller hjälp han med hästarna.

/ Sara

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/753643/images/2012/pic_50b7b0d7e087c37b906e8b08.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0