The story


Okey håll i er nu här kommer hela berättelsen:

Leffe blir kallad till kliniken i stav där veterinären visar bilder från MR röntgen och förklarar att Blomman inte går att räddas.
Leffe kommer ner till stallet där jag står och har övning och ber att få prata med mig,han berättar för mig det veterinären sagt och att vi måste ta bort Blomman.
Leffe ska åka upp och ringa skara där hon står sedan en vecka tillbaka och ge dom tillåtelse att ta bort våran älskade prinsessa.
Jag bryter ihop totalt men har min övning (Tack för att du är så förstående Sandra) kör Mumin på GP och gråter som en tok. Möter Caroline som är ute och rider och berättar att det inte går att rädda Blomman.
Kommer in i stallet och vill berätta för alla elever att Blomman ska tas bort så jag skriver i bloggen och på Facebook.
Sedan vill jag vara själv ett tag så jag tänker att jag rider ut i skogen med Surfinia (Blommans mamma) men hon var ju helt GALEN (kände hon på sig nått måntro?) Det gick inte att skritta för hon skulle bocka av mig hela tiden, fick stå i sadeln och ta mantag för annars hade jag hamnat på backen. Provade då att trava och det gick bra fick trava ända in i stallet hahahhha.
Åkte sedan och handla med min sambo och när jag kommer hem vid ca 16:45 ringer Leffe mig och frågar om jag kan åka till Skara i morgon(lördag) jag fatta ingenting jag trodde att hon redan var död men då visade det sig att veterinär i stav sagt att det inte går att rädda men dom i Skara vill ge henne en chans eftersom hon blivit bättre på en vecka hos dom. Utan antibiotika och tempen ör normal plus att hon skrittar bättre.
Dom har även skurit upp sulan i hoven så den ska jag lägga om var 4e dag och hon ska äta Metacam i 1månad men hon måste visa bättring dom två första veckorna helst.
Så prognosen är oviss men vi gör ALLT för henne.

Om vi inte ville hämta henne och ge henne tid så fanns det köpare där nere för dom blev helt kära i henne (vem blir inte det när man ser skönheten) men hon är INTE till salu.

Jag åker upp och hämtar tankkortet hos Leffe och pratar lite alla tre sitter som guldfiskar och fattar ingenting  fixar sedan bussen nu ska hon bara hem!


Jenny Alm och min hästskötare Cornelia ville jätte gärna följa med så så blev det.
Vi åkte från Berga(världens bästa skola) kl 07:00 och var nere i Skara vid 11:30 efter att jag stannat och köpt en blomma åt personalen där nere.
Tänkte att våran Blomma får dom inte men en växt  kan dom få att vårda lika bra som dom vårdat våran älskling Bergas Blomma HS.

Vi hade laddat upp med kornkross (som hon älskar) morötter och äpplen och Cornelia fick bära in hinken med godsakerna gissa om hon blev glad.


Hon gick rakt in i lastbilen (tror hon ville hem)


Resan gick jätte bra och Cornelia och Jenny är bäst! Cornelia tog en tupplur hehe(somna inte med oss i närheten då kan man fastna på bild)
Vi sjöng schlager låtar och lyssna på snyft låtar och vi grina ikapp hahahaha

Vi ringde på väg hem och frågade om stalltjänsten kunde fixa en box åt henne och det gjorde dom.Tack så jätte mycket!
Hela stallet välkomnade henne när vi lastade ur med glada hejarop



Var ner i morse och mockade och gav medicin och sedan  vid 14:30 och mockade igen och borsta.
Hängde upp en borste som hon leker med som sjutton.






Håll alla tummar och tår för henne nu.

I morgon är det dax för start igen det blir Mumin som startar montè i Gävle Lopp1 spår3 och Amanda rider igen mer om det i morgon.

Våra ston inne på Solvalla hade tydligen varit på rymmen igår antingen pga slarv från personalen eller att nån idiot öppnat grinden och släppt ut dom så nu efter hockeyn (Heja Gnaget!) ska jag åka in och kolla att dom är okey,det fanns inga tydliga skador iallafall igår men jag vill se hur ben ser ut idag.

Kram Sara

Kommentarer
Postat av: Amanda ♥ mamma till Viggo

vilken jäkla resa!



<3

2012-03-18 @ 17:45:13
URL: http://httpp://amzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0