Tor, Fre

I går hade jag 1or hela dagen.
Eleverna  målade staketen utanför stallet och jag målade det sista som var kvar på stallet så nu är det helt klart och det är så underbart sen är det bara elevstallet jag ska måla oxå men det gör jag nog efter semestern.


 Även fast man är ny opererad i foten så stoppar inte det en riktig häst tjej att arbeta!

 Jag vill tacka alla underbara elever som hjälpt mig att måla TACK!

Viktoria fick köra själv i vagn för första gången och jag och Jenny satt i rockhard och hade Mona i lina för säkerhets skull. Har nog inte sätt ett större leende på en människa nån gång och det gör mig så glad att se att ett djur kan göra så mycket för en människa.
Viktoria klarade det galant och Mona var en "gentlekvinna" som vanligt.

Columbine red på nya hästen Lady idag och det gick jätte bra hon ser jätte fin ut







På eftermiddagen var det så fint väder så jag beslöt att stona skulle få sova ute i sommarhagen och ha det mysigt men vid 21 tiden gick vi och tog in dom igen för det spöregnade och jag fick dåligt samvete .


Mona blev superglad att få komma in






Idag har jag haft Patrik från NP4 här i stallet på förmiddagen och vi fick börja med att ta in alla frussna hästar sedan gjorde vi iordning Pucken och körde ett par varv på flisbanan i det underbara regnet......Patrik var riktigt duktig med hästarna och han körde mjukt och fint.
Efter körturen fick Pucken en välförtjänt dusch, leka med vattnet är det bästa Pucken vet han kan stå i timmar om han bara skulle få.


På eftermiddagen idag hade jag bara Nathalie för dom andra var sjukanmälda vi körde jobb på rakbanan och Sara Raukulas klass stod och pulsade hästarna efter varje intervall och innan i stallet oxå.
Både Quinta och Takida såg och kändes jätte fina ut på  rakbanan.

Berga dagarna nu i helgen så det sätts upp tält och fixas och donas men vädret ser ju inte så lovande ut tyvärr så nu hoppas jag alla dansar soldansen så vi får fint väder och mycket besökare.
Fantom och Fresa skall vara med i kadriljen i år.

Måste sätta fart nu och snygga till lite i stallet.
Hoppas vi ses i helgen
Kram Travsara


Kommentarer
Postat av: Petronella

Trotsar alla odds, för allt går ju bara man vill. Hard work work ! :D

2012-06-01 @ 22:44:16
URL: http://petanesan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0