Fredag

Hästarna fick ta det lungt idag för vi ´har gjort andra välbehövliga saker.
Tjejerna började med att tömma boxarna i stallet så att vi kunde börja tvätta och jag började måla elevstall 2 utvändigt tyckte det behöver en uppfriskning ser så dassigt och tråkigt ut.
Målade så högt upp jag når från marken men på måndag tar jag fram målartällningen så jag når ända upp.
Fortsatte efter lunch med det vi höll på med men tog en fika paus med mumsiga cupcakes som jag bakade i går kväll för edt var vi väl värda efter den här veckan som gått super bra, vi har haft skit roligt och allt har gått av bara farten.
Katten Ebba var oxå fika sugen
Elin vi bjuder på den här va?????
Jag åkte sedan ut och stödfodrade de hästar som behöver det och fyllde på foder i stallet sedan sladdade jag banorna.
Allan såg bra ut i skritten idag efter skoningen igår vilket är jätte bra då han har varit väldigt öm i hoven tidigare.
Jag har jour i helgen vilket innebär att jag går runt och tittar till alla beteshästar 1 ggr om dagen och såklart sköter om Allan som står inne på nätterna och sjukhage på dagarna.
 
Måste avsluta med detta:
 
Denna fick jag idag och det är så himla fint gjort jag blir så himla glad och töntig som jag är kom det en liten tår i ögat.. Det är ett bevis på att nått jag gör är bra och rätt.
Man känner sig ännu mer sugen på att gå till jobbet och göra ett bra jobb med både hästar och elever.
Sånna här små glädje ämnen gör livet så (ursäkta svordommen) jävla lätt att leva.
 
Ta hand om varandra och ha en underbar helg.
Jag håller tummarna att hästarna får vara friska i helgen.
 
Kram alla där ute <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0