Berga's tjejer levererar!

Detta finns att läsa på Solvallas hemsida under nyheter! Hallå Sara Hansén 2012-06-29 - en av tolv ungdomar som utvalts att ingå i Travets Talanger 2012. Grattis, det låter som en spännande upplevelse. - Ja, det tror jag att det skall bli. Det börjar i slutet av augusti, och vi får gå på studiebesök, höra föredrag från några av travets ledande personer och annat som låter intressant. Du är 17 år och gör vad då till vardags? - Jag pluggar på Berga lantbruksskola, skall börja trean och sommarjobbar nu i stallet på skolan. - Sen har vi hästar hemma också, både mamma och pappa är amatörtränare så det handlar mycket om trav för vår familj. - Jag har hållit på sen jag var liten, och det sägs att jag satt i en sulky redan när jag var ett år gammal. Nu har du tagit licens på Solvalla för både trav och monté, har du hunnit köra eller rida något lopp? - Jag har inte kört något lopp, men däremot ridit ett på Eskilstuna. Men det var det nog ingen som märkte...jag smög med invändigt långt bak och hade ingenting med utgången att göra. Men det var i alla fall roligt att få den erfarenheten. Det ingår tolv personer i gruppen Travets Talanger, - har du hunnit träffa några av de andra? - Jo, några har jag mött på trav eller så, men det var innan jag visste någonting om gruppen. Vad har du för mål för framtiden med ditt hästeri? - Oj, det är lite tidigt att svara på, men jag gillar verkligen hästar och det har varit mitt stora intresse ganska länge. Sen vet man ju inte om man passar eller klarar av det som yrke. - Helt klart är i alla fall att jag vill passa på att lära mig så mycket som möjligt och bli så bra som möjligt på att träna och köra/rida. Aha, vem är då din idol i travet? - Örjan Kihlström. Han är så lugn och säker. Jag är också en ganska lugn person, så jag hoppas att det är en bra egenskap om man skall bli kusk. Hursomhelst, lycka till i framtiden och grattis till att du kom med i Travets Talanger. - Tack så mycket. Ja vad säger man? Sjukt glad att våra tjejer uppmärksammas och hoppas Sara får ett lärorikt och spännande år! Vi från Berga säger STORT GRATTIS än en gång!


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack bästa Sara! :)

2012-07-23 @ 20:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0