Vad händer?

Jo det ska jag tala om.
Håller på att sätta igång Surfinia efter fölningen igen och det går galant än så länge.Hon har hållt sig lung och fin faktiskt. Caroline Hellström skrittade henne på lovet lite grann och jag har ridit henne denna vecka och körde henne i onsdags och idag fick hon gå med på släp efter Quinta som vi skritta och småjogga lite.
Men hon lär ju vakna till liv igen när kondisen är tillbaka och musklerna är på plats.
Då kommer vi få aparmar igen hahahhhaaha.


Saknar allt som har med henne att göra. Från början när hon kom hit som 6åring och det inte ens gick och skritta henne utan att ligga raklång i vagnen och slita å dra så armar och fingrar gick ur led och tårarna spruta.
Det tog ca 3 månader innan jag kunde jogga henne någolunda "normalt".
Kanske 6-8 månader innnan jag kunde låta någon annan köra henne.
Köra lopp med henne gjorde man med skräck blandad förtjusning<3
i värmningen fick du vara glad om det fanns en rakbana eller en slinga att värma på,på banan var det näst intill omöjligt att hålla henne, hon var ett monster hehe och om du i alla fall var tvungen och värma på banan så ville hon inte gå av när man tyckte att det räckte med värmning, man fick slita av henne.
Det bästa jag presterat med henne är förutom allt slit och jobb med att få henne till start är en 3e plats på Solvalla i ett lärlingslopp.
Men vi provade henne i Montè och där var hon en klippa.
Jenny Simonsson red henne i loppen och det största vi vann där med våran skolhäst var uttagningen till Sverigeloppet på Solvalla det var STORT och sen representera Solvalla i finalen där vi slutade 5a från ett 8e spår som hon hade både i försök och final.



Glömmer inte heller när Jim Oscarsson skulle köra henne på Sundbyholm och gasade "lite" i värmningen 8,5 gick det och så kommer han in och säger-Hon kan ju flytta på sig den här....synd att ni inte fått henne tidigare då hade ni haft en V75 häst.
Ska tillägga att hon vann den kvällen oxå<3
Å jag ÄLSKAR den här hästen hon är så speciell.
Men nu får vi hoppas att vi får lika roligt med hennes fina avkomma.


Vad har hänt annars den här veckan då jo jag har haft övningar på eftermiddagarna Mån Tis Ons och heldagar Tor och Fredag vi har mest joggat etersom det har varit så dåligt underlag men igår hann i alla fall Amanda rida fort på Mumin och hon tyckte han va jätte fin så vi letar lopp åt dom båda.

Anna har kommit in i en stegrings period just nu när hon rids *puckohäst* så jag körde henne i går torsdag och det gick hyffsat bra ska köra henne igen på måndag så hon får springa av  sig lite.Hon har energi så det skulle räcka till hela stallet vill jag lova.

Vill tacka alla som kommer och hjälper till på sin lediga tid med både motion och igång sättning av hästar och annat. TACK
Och även ni som bara kommer hit och chillar och snackar skit det är trevligt!

Måste berätta det här hahahah:

Om det är nått jag tycker e äckligt så är det möss fy bubblan och idag när vi stog och mocka i unghäststallet så kommer det ett litet äckel hoppandes å jag lovar att jag är snabbare än Usane Bolt när jag ser en mus och skrek åt eleverna i 2HH att ta bort skottkärran fort så jag kom ut ur boxen och dom garva kan jag lova.
Sen bytte jag box och tror ni inte den lilla j****ln kom in hoppandes till mig igen joooo blääääääääääää.
Som tur var var Niklas mus dräparen med och lyckades sätta foten på den då jag skriker-Nej döda inte den lilla stackarn (för så blödig är jag) vet ni vad han lyckas med jo han sätter sin fot på den och plockar upp den i nackskinnet hahahhahahha och släpper ut den på gödselstacken.



I morgon är det öppet hus här på Berga för alla som är intresserade av våran utbildning
Själv är jag ledig i helgen och är tillbaka på Måndag igen

Trevlig helg

Travsara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0