Hagel och regn

Började dagen med att släppa ut fölisarna sedan hade jag övning med Linn men hon skulle till optikern så det fick bli en snabb övning.
Linn körde Ödla och hon såg fin ut, pigg och glad.
Jenny Alm var med på morgonen och friskade upp minnet med selning och körning,vi körde Takida och hon var ruskigt pigg.
Jag är så glad att min älskade vänn har fått jobb här på Berga och eleverna verkar nöjda.
Men hon e inte riktigt klok egentligen....Hur tänkte du nu?


Hoppas vi är vänner även efter denna bild..............

Gjorde iordning mammastallet och la in foder så det var klart
Sedan red jag Opus och han var på tårna idag lille sötnosen.

Efter lunch så var det dax för Emma Klippmark och Patricia Lagerqvist att köra/rida
Patricia red Yoggi och Emma körde Chippen.
Jag körde Quinta.
När vi hämtat in hästarna så fick dom varsin lapp med instuktioner där det tex kunde stå:
*Slår sig på kotorna bak
*Kvastar med svansen
*Känslig för ljud mm
Och sedan utrusta hästarna med den utrustningen de trodde att hästarna behövde.

Sedan körde vi GP

Quinta redo för en tur och bakom står Emma och selar Chippen


Yoggi redo för en rid tur


Efter övningen åkte jag till Lillhästen och handlade Linfrökaka åt Orion så hans mage ska må bra.

Har beställt och fått hem lite ny saker till stallet:
Grimmor
Stigläder
Montè stigbyglar
Svett täcken som Leffe har varit och lämnat in för brodyr som hästarna ska ha inne på Solvalla
Selsäckar som oxå är på brodyr
Lindor för träning
Selunderlägg

I morgon är det fredag och full fart mot helgen med övningar hela dagen och sen är det jag som har jour i helgen

Hörs och syns kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0