Förmiddagen

Här kommer en bild från tolkningen i morse i alla fall filmer kommer när jag kommer ihåg mitt lösen på youtube hahahahaha.

Jenny rider Chippen och Sandra åker pulka


Det är ju riktigt roligt att få busa av sig ibland och tolkning hör ju vintern till och äntligen kom det ju lite snö så det går att tolka.

Men tolkning kan förstöra vilken häst som helst så det gäller att man har en lugn å fin häst som kan stå still och som man vet fixar detta. Linorna är nästa problem som hästen kan fastna i om man har otur, så jag använder alltid en slaggjord som jag drar linorna igenom och på så sätt minska risken att hästen snurrar in sig i linorna.
Avståndet till den som tolkar och hästen är super viktigt! så man inte åker in i hästen eller kan bli träffad av bakhovarna om den skulle sparka.
Om man använder snowracer så knyt aldrig fast den och där är skaderisken större då du kan få ratten i magen och skada inre organ.
 
Snurra aldrig linor runt handleder och se till att du inte kan fastna med fötterna om du ramlar av.Dela gärna linorna eller tömmarna beroende på vad du använder.
Och sist men inte minst ANVÄND HJÄLM!
Ta det försiktig och var rädda om er.



I morse innan övningen så var det dax för fölen att bli verkade igen och dom skötte sig bra som vanligt :)
Blomman visade nån gång hur vig hon är med frambenen bara busfian.....

Blomman och Freek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0