Tisdag

Imorse så körde Angelica och jag pansarmärtorna Yoggi och Surfinia.
Surfinia var riktigt behaglig att köra, lugn och fin och tillslut fick jag mana på henne lite, det har aldrig hänt förut!
Angelica verkar ha fastnat för Yoggi vilket är roligt hon har så dåligt rykte den pållen helt i onödan, hon är så super mysig att hålla på med när man kommit henne in på livet.
Super fin att köra hon rör sig så lätt men kan såklart ligga på lite mer än dom andra men man får se det som en bra träning :)

Efter lunch åkte jag och Sara till stallet på Solvalla och körde Mona och Flicka.
Sara körde Mona och hon var ruggigt pigg idag Sara fick hålla i sig ordentligt :)
Flicka var ganska lugn för att vara henne, är lite tjaffsig i munnen så jag tänkte byta bett till vanligt körbett och se om hon blir bättre annars får vi göra ett besök hos veterinärn och kolla tänderna men det borde inte vara nått sånt för vi är väldigt noga med munnarna på hästarna och kollar tänderna 2 ggr / år.

I morgon blir en hemma på Berga dag med ettor på både för och eftermiddag och sen torsdag fredag blir det heldagar på Solvalla.
Så ni tvåor och treor får gärna motionera hästarna hemma då, kom till mig i morgon så styr vi upp det.
Kram Travsara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0